Медичний Центр «Інтерсоно» - абсолютна якість жіночого здоров’я!

intro3

Діти з особливими освітніми потребами можуть навчатися разом з однолітками у загальноосвітніх навчальних закладах

На сьогодні серед багатьох освітянських питань, які активно обговорюються в суспільстві, є питання щодо впровадження інклюзивного навчання. Це перемога гуманістичної педагогіки і демократичної освіти в Україні. Урядом України зроблено прогресивний крок в напрямі реалізації права кожної дитини з особливими освітніми потребами навчатися в загальноосвітньому закладі за місцем проживання, а саме: 15 серпня 2011 року постановою Кабінету Міністрів України N 872 затверджено Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.

 

Цей документ розроблений на виконання Конвенцій про права інвалідів, про права дітей, Конституції України, Указів Президента України щодо підвищення якості освіти, міжнародних програм щодо забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на отримання якісної освіти.

 

Довгоочікуваний батьками, громадськістю документ, врегульовує комплекс питань, пов’язаних із організацією навчально-виховного процесу та створенням відповідних умов для навчання, приведення системи освітньої роботи у відповідність до потреб дитини та сім’ї.

 

На сьогодні дуже важливо, щоб кожний громадянин нашого суспільства перейнявся розумінням щодо необхідності спільного навчання здорових дітей та їх хворих однолітків. Особлива роль у цьому процесі відведена батькам та педагогам. Однак, на превеликий жаль, не всі педагоги правильно розуміють, що таке інклюзивна освіта, не вивчають уважно нормативні документи та сіють смуту серед населення. Свідченням цього є висловлені «думки вголос» вчительки, Ірини Константюк, які вона виклала у статті «Реформи по-українські, або Як ми поховали інклюзивну освіту» в одному з інтернет-видань.

 

Якби пані Ірина Константюк, якщо вона дійсно вчителька, частіше заходила на офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, то вона могла б своєчасно ознайомлювалися з проектами нових документів. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах з 9 лютого 2011 року було розміщено на вказаному сайті в рубриці «Громадське обговорення». З усіх куточків України надходили пропозиції від батьків, громадських організацій, педагогів, і тільки деякі «вболівальники» за долю хворих дітей до цього часу про цей документ не чули.

 

Звертаємо увагу, що при розробленні Порядку було використано досвід 22 експериментальних загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, залучених до реалізації Всеукраїнського експерименту «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, шляхом запровадження інклюзивного навчання» з 2001 року. Також, щоб залучити до обговорення саме практиків, проект документу був надрукований у багатьох фахових виданнях.

 

Особливо дивує необізнаність автора статті щодо співпраці МОНмолодьспорту з Національною асамблеєю інвалідів України, громадською організацією «Крок за кроком» та іншими організаціями, бо саме спільно з їх представниками розроблявся вищевказаний Порядок. Міністерством було створено робочу групу з розроблення нормативно-правового забезпечення впровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах до складу якої, окрім науковців і практиків, входять представники громадських організацій, на яких так гарно посилається шановна пані Ірина Константюк. Зокрема, Наталія Софій та Юлія Найда – представники Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», Лариса Байда – представник «Національної Асамблеї інвалідів України», Андрій Шевцов – президент Всеукраїнської громадської організації-наукового товариства інвалідів «Інститут соціальної політики», Микола Сварник – голова Всеукраїнської громадської організації «Коаліція захисту прав інвалідів та осіб з інтелектуальною недостатністю», Сергій Кур’янов – президент Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром», представники ГО «Сонячне коло» для дітей з аутизмом та інші.

 

Окрім того, обговорення зазначеного документу проводилося на конференціях у березні-квітні 2011 року у містах Львові, Сімферополі, Чернігові та інших. У них брали участь батьки, вчителі, студенти з інвалідністю, представники різних громадських організацій. Водночас, Міністерством спільно з Національною Асамблеєю України та Всеукраїнським Фондом «Крок за кроком» проведено Всеукраїнський семінар «Впровадження інклюзивної освіти в Україні» для спеціалістів обласних управлінь освітою та соціального захисту населення.

 

Також, доки проводилося обговорення проектів нормативних актів, батьки, які виховують дітей з особливими потребами, за допомогою психолого-медико-педагогічних консультацій, про які так негативно відгукнулася пані Ірина, віддавали на навчання своїх дітей до загальноосвітніх навчальних закладів. Вже на сьогодні разом з однолітками у загальноосвітніх школах навчається близько 129 тисяч дітей з порушеннями психофізичного розвитку.

 

В усіх регіонах країни проводиться робота щодо прискорення виконання головного завдання – це створення безперешкодного доступу в усіх типах закладів до будівель та приміщень. Майже 40% загальноосвітніх навчальних закладів вже підготовлено, завдяки зусиллям місцевих органів самоврядування, управлінь освітою, керівників освітніх закладів, які прагнуть, щоб усі діти мали право на якісну освіту.

 

Також, хочемо поінформувати педагогів, які не знають, хто є засновниками (власниками) загальноосвітніх шкіл, що відповідно до законодавства України – ними є місцеві органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

 

Водночас, вже розроблено нові вимоги до проектування навчальних закладів у зв’язку з інтеграцією до загальноосвітніх навчальних закладів дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю. Створено міжвідомчу робочу групу з питань перегляду нормативних документів із проектування загальноосвітніх навчальних закладів з метою створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами, до складу якої увійшли представники з Міністерства регіонального розвитку та будівництва, МОНмолодьспорту, Міністерства охорони здоров’я , громадських організацій тощо. Наразі триває обговорення проекту зазначеного документу. Саме цій тематиці 9 вересня 2011 року було присвячено засідання робочої групи у Мінрегіонбуді. Також до обговорення залучені експерти Національної Асамблеї Інвалідів України.

 

Всупереч усім перешкодам, державна підтримка дітей з особливими освітніми потребами та сімей, в яких вони виховуються, за останні роки посилюється.

 

Звичайно, як у кожній новій справі невирішених проблем ще дуже багато, бо наша країна тільки стала на шлях впровадження інклюзивного навчання. Проте, хотілось би вірити в те, що актуальні теми освітньої політики, зокрема, тема навчання дітей з особливими освітніми потребами не стане дешевим піаром для певних категорій людей, які тільки видають себе за патріотів України, а насправді своєю необізнаністю з тих чи інших проблем тільки вводять людей в оману.

 
 
 

Департамент загальної середньої та дошкільної освіти

 
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

 

search

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

call-back

Вам передзвонити?
Залиште свій телефон.

captcha
Перезавантажити

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

facebook-widget

Developed in conjunction with Ext-Joom.com